Grecki start-up Moosend został przejęty przez Sitecore w 2021 roku. Jakie są główne funkcje oferowane przez platformę Moosend i dlaczego Sitecore postanowił dodać je do swojego portfolio produktowego?
Sitecore Experience Platform obsługuje kampanie e-mailowe za pomocą modułu Email Experience Manager. Sitecore 8 wprowadził tzw. Engagement Plans, funkcję, która została całkowicie przebudowana i rozszerzona w Sitecore 9 do postaci modułu Marketing Automation. Najnowsza wersja Experience Platform oferuje w pełni funkcjonalne narzędzie e-mail marketingowe. Dlaczego więc Sitecore zdecydował się dodać Moosend do dotychczas stosowanych rozwiązań ? Wydaje się, że jest to część długofalowej strategii Sitecore, polegającej na pozyskiwaniu technologii i włączaniu ich do rozwijania własnych produktów.
Jakie są główne funkcje oferowane przez platformę Moosend?
Moosend to przede wszystkim zaawansowane narzędzie do e-mail marketingu. Usprawnia proces tworzenia i wysyłania e-maili marketingowych. Co więcej, umożliwia tworzenie w pełni zautomatyzowanych i zaawansowanych scenariuszy komunikacji mailowej.
W pewnym stopniu funkcje te oferuje również platforma Sitecore Experience. Więc co sprawia, że Moosend jest tak wyjątkowy?
Platforma Moosend została zaprojektowana z myślą o e-commerce. Umożliwia tworzenie e-maili spersonalizowanych na podstawie transakcji dokonywanych przez poszczególnych użytkowników, dzięki czemu jest ona idealnym wyborem w przypadku serwisów sprzedażowych oferujących szeroką gamę produktów i usług. Moosend dysponuje zaawansowanymi algorytmami opartymi na sztucznej inteligencji, które ustalają podobieństwo produktów i przeprowadzają wielowymiarowe grupowanie klientów. Te mechanizmy i algorytmy pozwalają e-sklepom na automatyczne wysyłanie naprawdę istotnych dla adresata ofert i promocji, a co więcej, na zrobienie tego we właściwym czasie. Oczywiście korzystanie z tych funkcji wymaga budowania historii sprzedaży i interakcji ze stroną — nawet najlepsze systemy rekomendujące nic nie zrobią bez odpowiednich danych historycznych.
Moosend umożliwia również łatwe i szybkie tworzenie stron produktowych z wykorzystaniem praktycznego interfejsu typu „przeciągnij i upuść”. Funkcja ta jest szczególnie przydatna w przypadku częstego tworzenia dużej liczby stron dedykowanych poszczególnym produktom.
Wreszcie, Moosend ma wbudowany moduł analityczny z raportami obejmującymi sprzedaż oraz interakcje na stronie.
Komu poleciłbym Moosend?
Platforma ta wydaje się być najbardziej użyteczna dla projektów e-commerce o zróżnicowanym asortymencie produktów i usług. Można ją zintegrować z systemami zarządzania treścią bez wbudowanych funkcji e-mail marketingu, skutecznie rozszerzając możliwości takich systemów.
Co zyska Sitecore?
Zaawansowana automatyzacja komunikacji marketingowej oparta na angazowaniu klientów za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji to najpotężniejsza funkcja Moosend. Z pewnością rozszerzy ona dotychczasowe funkcje personalizacji i marketingu cyfrowego oferowane przez Sitecore Experience Platform. Połączenie Sitecore i Moosend stworzy wysoce wyrafinowany i uniwersalny zestaw narzędzi marketingu cyfrowego.