Szybkie tempo rozwoju technologicznego i zmian społecznych sprawiają, że cyfrowa transformacja staje się koniecznością. Jak wybrać odpowiedniego partnera wdrożeniowego? Jak odróżnić przeciętną agencję digitalową od najlepszych doświadczonych ekspertów?
Twórcy Kentico — cenionej platformy DXP — opracowali rozwiązania dające odpowiedzi na te trudne pytania. Wpadli na pomysł odsiewania najlepszych agencji od ich przeciętnej konkurencji za pomocą programu partnerskiego połączonego z surowymi egzaminami certyfikacyjnymi. Status partnerstwa jest zależny od ilości wdrożonych projektów i stopnia ich złożoności. Kolejnym czynnikiem warunkującym ten status jest liczba certyfikowanych pracowników agencji. Zaliczenie egzaminów certyfikacyjnych Kentico świadczy o posiadaniu specjalistycznej wiedzy, a także doświadczenia i dobrych praktyk pracy. Jeśli zastanawiasz się, dlaczego warto zostać partnerem Kentico i zainwestować w proces certyfikacji – czytaj dalej, aby rozwiać wszystkie swoje wątpliwości.
Korzyści z partnerstwa
Autorzy Kentico stworzyli nie tylko zaawansowaną platformę DXP, ale opracowali również program partnerski zapewniający wiele korzyści, takich jak:
- wsparcie techniczne w modelu 24/7,
- profesjonalne doradztwo,
- współpraca marketingowa i sprzedażowa,
- dostęp do portalu szkoleniowego,
- vouchery na egzaminy certyfikacyjne.
Z punktu widzenia agencji digitalowej zostanie partnerem Kentico nie jest sprawą błahą. Wymaga to doświadczenia we wdrażaniu projektów i zdania egzaminów certyfikacyjnych przez pracujących w niej programistów i marketerów. Techniczne kompetencje w obsłudze Kentico oraz ekspercką wiedzę można udowodnić, przystępując do egzaminów kończących się uzyskaniem:
- certyfikatu developera,
- certyfikatu marketera.
Egzamin „Kentico Certified Developer”
Zdanie egzaminu na certyfikowanego programisty Kentico potwierdza posiadanie specjalistycznej wiedzy i doświadczenia w technologiach ASP.NET Core MVC oraz ASP.NET MVC 5. Certyfikat ten jest przeznaczony dla programistów front-end, back-end, full-stack, a także architektów i konsultantów biorących udział w projektowaniu, wdrażaniu, rozwoju, utrzymaniu i optymalizacji projektów opartych na Kentico.
Pozytywne zaliczenie egzaminu certyfikacyjnego świadczy o posiadaniu szczegółowej wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat funkcji Kentico. Certyfikat wymaga również dużego doświadczenia w pracy z platformą .NET Framework, zarządzaniu bazami MS SQL, a także tworzeniu interfejsów opartych na danych. Egzamin dla programistów obejmuje następujące obszary rozwijania oprogramowania opartego na Kentico:
- przechowywanie danych (projektowanie struktur, konfiguracja źródeł, tworzenie niestandardowych tabel),
- projektowanie struktur danych (struktury i obiekty, tabele systemowe, struktura bazodanowa stron),
- praca w technologiach ASP.NET MVC 5 i ASP.NET Core,
- mapowanie wymagań biznesowych na funkcje platformy DXP,
- prezentacja danych (wyświetlanie treści, moduły, formularze, szablony),
- praca w modelu continuous integration i programowanie zespołowe,
- API Kentico (obsługa baz danych i stron za pomocą API, składnia makr, bezpieczeństwo serwisów),
- rozszerzanie możliwości Kentico i tworzenie niestandardowych funkcji,
- narzędzia i techniki rozwiązywania problemów, weryfikacja poprawności kodu,
- optymalizacja wydajności,
- wdrażanie serwisów www i projektów,
- utrzymanie, aktualizacja i migracja projektów Kentico.
Egzamin „Kentico Certified Marketer”
Większość platform DXP oferuje tylko certyfikację programistów. Kentico podeszło do tematu certyfikacji w sposób nieco bardziej inkluzywny — umożliwiło uzyskanie statusu certyfikowanego marketera. Egzamin ten potwierdza posiadanie kompetencji związanych z cyfrowym marketingiem, a także biegłości obsługi i znajomości funkcji marketingowych platformy Kentico. Jest on przeznaczony dla specjalistów zajmujących się projektowaniem, wdrażaniem i konfigurowaniem mechanizmów marketingowych.
Zaliczenie egzaminu na certyfikowanego marketera potwierdza biegłość we wdrażaniu, konfigurowaniu i analizie skuteczności mechanizmów cyfrowego marketingu opartego na narzędziach wbudowanych w Kentico. Wymaga ono również dużego doświadczenia związanego z content marketingiem, marketingiem mailowym, reklamami PPC oraz tematyką SEO. Egzamin obejmuje następujące zagadnienia związane z projektowaniem i rozwijaniem mechanizmów marketingowych:
- przekładanie potrzeb biznesowych na strategie marketingowe i funkcje Kentico,
- zarządzanie użytkownikami,
- śledzenie aktywności użytkowników,
- analityka,
- segmentacja użytkowników,
- ocena aktywności użytkowników,
- definiowanie person,
- kampanie,
- personalizacja treści wyświetlanych na stronie,
- marketing mailowy,
- automatyzacja procesów marketingowych,
- testy A/B i optymalizacja treści.
Zaliczenie każdego opisanych wyżej egzaminów wymaga:
- uważnej lektury dokumentacji Kentico,
- dogłębnego zrozumienia mechanizmów platformy,
- poznania szczegółów działania każdej funkcji,
- zdobycia praktycznego doświadczenia podczas wdrażania, konfigurowania i optymalizowania projektów.
Codzienna praca z projektami bazującymi na Kentico jest ważnym elementem przygotowania do egzaminu. Ale co, jeżeli nie pracujesz nad komercyjnymi projektami związanymi z Kentico? Przede wszystkim zapoznaj się z dokumentacją tej platformy. Jest ona praktyczna, rozległa i mająca zrozumiałą formę. Ponadto możesz z łatwością zainstalować lokalną wersję demonstracyjną lub skorzystać z próbnej instancji platformy dostępnej w chmurze. Dzięki tym opcjom możesz poznać możliwości Kentico: eksperymentować, testować i nabywać wszelkich pozostałych umiejętności niezbędnych do zdania egzaminu na certyfikowanego programistę lub marketera Kentico.
Jakie są korzyści certyfikacji?
Oba egzaminy obejmują szeroki zakres tematyczny. Wymagają dogłębnego zrozumienia funkcjonowania mechanizmów Kentico, a także zdobycia szerokiej wiedzy na temat programowania lub marketingu cyfrowego. Proces przygotowania do egzaminu pomoże Ci zgłębić szczegóły działania każdej opcji i funkcji oferowanej przez platformę Kentico. Eksperymentując i tworząc kod niestandardowych funkcji, nauczysz się rozszerzać możliwości narzędzi wbudowanych w platformę DXP w celu zaspokojenia specyficznych potrzeb biznesowych Twoich klientów. Udział w egzaminach certyfikacyjnych zainspiruje Cię do dostrzeżenia nowych możliwości platformy i poszerzenia horyzontów.
Platforma Kentico stale się rozwija, a jej każdej nowej wersji towarzyszy zaktualizowany egzamin certyfikacyjny. Programiści i marketerzy posiadający certyfikat bieżącej wersji Kentico otrzymują bezpłatne podejście do nowej wersji egzaminu. Stanowi to doskonałą motywację do poszerzania umiejętności i poznawania nowych funkcji dostępnych w wyższych wersjach platformy. Ponadto firmy zainteresowane uzyskaniem jednego z trzech statusów partnera Kentico (brązowy, srebrny lub złoty) muszą mieć w swoim zespole określoną liczbę certyfikowanych programistów i marketerów. Certyfikowani specjaliści umożliwiają wdrażanie rozwiązań najwyższej klasy, które na bazie platformy Kentico zaspakajają najbardziej unikalne potrzeby biznesowe. Jako Kentico Gold Partner dostrzegamy i doceniamy wpływ naszych certyfikowanych specjalistów na powodzenie naszych projektów. Zaliczenie egzaminu certyfikacyjnego realnie pomaga wykorzystać obszerną wiedzę o platformie i przełożyć ją na praktyczne rozwiązania spełniające cele naszych partnerów.
Podsumowanie
Profesjonaliści pracujący na co dzień z platformą Kentico odnoszą realne korzyści z procesu certyfikacji. Zdając egzamin na certyfikowanego programistę lub certyfikowanego marketera, potwierdzasz posiadanie wysokich kompetencji oraz zyskujesz możliwość dalszego ich rozwoju. Jeżeli nadal zastanawiasz się, czy warto przystąpić do egzaminu Kentico przeczytaj wywiad, w którym przedstawiam swoje osobiste doświadczenia z procesu certyfikacji marketera. Nie musisz wierzyć w moje słowa — dołącz do społeczności certyfikowanych ekspertów Kentico i przekonaj się samodzielnie o wynikających z tego korzyściach!