Jak znaleźć lub odtworzyć raporty UA w GA4: Odbiorcy
Korzystasz z Google Analytics 4, ale nie możesz przyzwyczaić się do jego interfejsu? Jeśli należysz to tej grupy analityków, których rozprasza nowy wygląd narzędzia, zapewne zastanawiasz się, czy w GA4 da się odtworzyć raporty dobrze znane Ci z GA3. Odpowiedź brzmi: i tak, i nie. Część raportów predefiniowanych można zbliżyć zawartością do wymiarów i metryk…
Jak dostosować Google Analytics 4 do własnych potrzeb?
Choć minął już jakiś czas od przejścia na 100% raportowania przy pomocy Google Analytics 4, w oku wciąż zbiera się łezka tęsknoty za czasami Universal Analytics. Sentyment ten wynika nie tylko z konieczności całkowitej zmiany podejścia do zbierania danych, ale także z przywiązania do dawnego interfejsu. Co jednak zrobić, by zarządzać wyglądem nowego narzędzia i…
Jak wybrać najlepszą agencję digitalową?
Kiedy słyszysz hasło „agencja cyfrowa” (ang. digital agency), co przychodzi Ci na myśl jako pierwsze? Marketing internetowy? SEO? Projektowanie serwisów WWW? Wszystkie te skojarzenia (oraz związane z nimi pojęcia) są w stu procentach trafione. Co do zasady, agencje cyfrowe oferują usługi mające na celu rozwój biznesu w sieci – innymi słowy zwiększenie widoczności oraz efektywności…
Modelowanie w analizie biznesowej
Analiza biznesowa jest wieloaspektową dziedziną, która odgrywa istotną rolę w usystematyzowanym procesie wytwarzania oprogramowania. W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że działania analityczne obejmują pozyskiwanie, opracowywanie i zarządzanie informacjami (wymaganiami) uzyskanymi za pomocą różnych technik od poszczególnych interesariuszy. Efektem prac analityka jest zatem wytworzenie dokumentacji, która w szczegółowy sposób systematyzuje zidentyfikowane potrzeby (problemy) użytkowników i przekuwa…
Czy warto zostać certyfikowanym programistą lub marketerem platformy Kentico?
Szybkie tempo rozwoju technologicznego i zmian społecznych sprawiają, że cyfrowa transformacja staje się koniecznością. Jak wybrać odpowiedniego partnera wdrożeniowego? Jak odróżnić przeciętną agencję digitalową od najlepszych doświadczonych ekspertów? Twórcy Kentico — cenionej platformy DXP — opracowali rozwiązania dające odpowiedzi na te trudne pytania. Wpadli na pomysł odsiewania najlepszych agencji od ich przeciętnej konkurencji za pomocą…
Podstawowy proces testowy wg standardów ISTQB
W dzisiejszych czasach technologia jest na tak wysokim poziomie i jest dostępna w tak wielu aspektach życia, że ciężko wyobrazić sobie codziennie funkcjonowanie bez niej. Można powiedzieć nawet więcej – życie bez niej zdaje się być niemożliwe. Jako wytwór pracy człowieka technologia z założenia nie jest doskonała. Ma swoje plusy, minusy, a przede wszystkim ograniczenia….
Wdrożenie CMP krok po kroku: od wyboru narzędzia do implementacji
W naszym poprzednim artykule wyjaśniliśmy, czym jest Consent Management Platform i jakie korzyści biznesowe przynosi jej wdrożenie. Warto jednak wiedzieć, że implementacja CMP to proces, do którego należy podejść z rozwagą. Konieczna jest bowiem nie tylko wiedza na temat obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych. Organizacja, która decyduje się wdrożyć platformę do zarządzania zgodami, powinna…
Consent Management Platform: Klucz do efektywnego zarządzania zgodami na cookies
Czy wyobrażasz sobie świat bez ciasteczek? Nawet jeśli nie to rzeczywistość cookieless jest już bliżej niż dalej. W głowach marketerów ten scenariusz rodzi wizję z najgorszych koszmarów. Dlaczego? Cookie to informacja, a informacje to dane (na przykład o zachowaniach użytkowników), które – po poddaniu analizie – mogą wesprzeć proces podejmowania decyzji biznesowych. Co jednak zrobić, gdy…
5 działań, które pozwolą Ci wykorzystać w pełni narzędzia marketingowe platformy Kentico
Kentico to .NETowa platforma DXP o ugruntowanej pozycji rynkowej. Oferuje funkcje typowe dla systemów zarządzania treścią (CMS), a także platform marketingowych oraz narzędzi e-commerce. Rozwiązanie to jest dobrą alternatywą wobec zakupu trzech oddzielnych systemów i borykania się z ich integracją. Każda firma charakteryzuje się unikalnym modelem biznesowym, posiada określone potrzeby biznesowe i wymaga zindywidualizowanego podejścia…
UX w fazie Discovery: klucz do sukcesu cyfrowych projektów
Wydzielona faza discovery coraz częściej staje się nieodzownym elementem efektywnego procesu tworzenia produktów cyfrowych. Korzyści płynące z przeprowadzenia tej fazy i jej wpływ na realne zrozumienie wyzwania projektowego są nie do przecenienia. Na poziomie strategicznym warto wymienić chociażby: Z perspektywy czysto projektowej discovery to zysk w postaci redukcji ryzyka. Faza ta pozwala precyzyjnie zdefiniować zakres…
Project Discovery – czym jest i jaką rolę pełni w nim analityk biznesowy?
Project Discovery jest jednym z pierwszych etapów tworzenia produktu cyfrowego. Celem tego etapu jest zebranie jak najwięcej informacji na temat realizowanego projektu, zbadanie jego założeń biznesowych i technicznych oraz wyznaczenie dalszych kroków projektowych. Na czym polega praca Analityka Biznesowego (ang. Business Analyst) na etapie Project Discovery? Analityk pozyskuje i analizuje dane, cele i potrzeby interesariuszy, a…
Analityka biznesowa: wszystko, co musisz wiedzieć
Analityka biznesowa to dyscyplina, która wymaga szerokiego zakresu umiejętności – od rozwiązywania problemów, przez efektywną komunikację, kończąc na myśleniu technicznym. Niezbędne jest głębokie zrozumienie zarówno procesów biznesowych, jak i systemów technicznych, by z łatwością identyfikować możliwości ulepszeń i wspierać proces opracowywania rozwiązań, które spełniają potrzeby wszystkich interesariuszy. Z tego względu istota analityki biznesowej w projektach…
Kobiety Infinity Group: poznaj historie ich rozwoju i sukcesu w IT
Chociaż branża IT jest niezaprzeczalnie jedną z najszybciej rozwijających się branż, jest również często uważana za zdominowaną przez mężczyzn. Niedostateczna reprezentacja kobiet w IT jest od pewnego czasu szeroko dyskutowanym tematem i coraz częściej mówi się, że kobietom trudno jest się przebić i odnieść sukces w tej dziedzinie. Z badań przeprowadzonych przez No Fluff Jobs…
Od pionierek do liderek: kobiety, które zmieniły oblicze technologii
Kobiety od zawsze odgrywały kluczową rolę w świecie technologii, a ich wkład w kształtowanie jego przeszłości, teraźniejszości i przyszłości jest nieoceniony. Od Ady Lovelace, której przypisano stworzenie pierwszego programu komputerowego, do współcześnie znanych postaci, jak Reshma Saujani – kobiety przyczyniały się do znaczących przełomów, innowacji i odkryć, napędzając w ten sposób rozwój technologiczny. Pomimo różnych…
Odkryj potencjał Xperience od Kentico
Współczesne organizacje coraz częściej dostrzegają znaczenie transformacji cyfrowej w procesie rozwoju biznesu i osiągania wyznaczonych celów strategicznych. Przekonują się także o tym, jak ważne jest dostarczanie klientom dobrego digital experience. Z tego względu wykorzystanie kompleksowych, zintegrowanych platform DXP stało się potrzebne bardziej niż kiedykolwiek. Jednym z takich rozwiązań jest Xperience by Kentico (XbK) – najnowsza…
Tworzenie efektywnej strategii: kompleksowy przewodnik
W świecie biznesu sukces można przypisać wielu czynnikom, jednak często pomijanym, lecz kluczowym aspektem jest solidna strategia. Działa ona jak plan, który pozwala podejmować decyzje i śledzić postępy w osiąganiu konkretnych celów zgodnych z ogólną wizją organizacji. Niektórzy uznają proces tworzenia strategii za stratę czasu, wskazując na dynamicznie zmieniające się środowisko biznesowe. To podejście jest…
Google Analytics 4: Witamy w przyszłości Analityki Webowej
Czas Universal Analytics (Google Analytics 3) dobiega końca, a wskazówek zegara, które go odmierzają, nie da się zatrzymać. Wszystko to dzieje się za sprawą najnowszej wersji narzędzia do śledzenia i mierzenia aktywności użytkowników w witrynie – kolejny rozdział analityki webowej w ekosystemie Google nosi nazwę Google Analytics 4. Czym jest GA4 i dlaczego się pojawiło?…
Kolejne pięciogwiazdkowe recenzje na Clutch!
2022 rok jest oficjalnie za nami! Ten niezwykle dynamiczny czas można określić tylko jednym hasłem: ROZWÓJ. W minionym roku powiększaliśmy zespół, poszerzaliśmy nasze kompetencje i pozyskiwaliśmy nowych klientów, jednak przede wszystkim wspieraliśmy naszych długofalowych partnerów biznesowych, odkrywając przed nimi ścieżki cyfrowego świata. Ubiegły rok rozpoczęliśmy podsumowaniem otrzymanych recenzji na Clutch – platformie, która pomaga firmom…
SEO i PPC: synergia czy konkurencja?
Generowanie ruchu do witryny to nie lada wyzwanie, przed którym stają dzisiaj prawie wszyscy działający w sieci przedsiębiorcy. Pandemia zauważalnie zmieniła zasady gry i w ostatnim czasie przyjęło się mówić, że biznes nie istnieje, jeśli nie ma go online. Jednocześnie prowadzenie działalności w sieci samo w sobie stało się całkiem proste, dlatego od pytania “czy…
Synergia Web Usability z User Experience w Analityce Webowej
We wpisie o analityce webowej na poziomie organizacji pisaliśmy już, że analiza stron internetowych powinna zawierać Insighty dotyczące zarówno użyteczności samej strony (Web Usability), jak i zachowań użytkowników (User Experience) w celu łatwiejszego przykucia, pozyskania i zatrzymania uwagi potencjalnego konsumenta. To właśnie wzajemne uzupełnianie się tych działań stanowi największą wartość w procesie zwiększania Lifetime Value…