UX

Jak design system może zaoszczędzić czas i obniżyć koszty w Twoim biznesie?
UX

Jak design system może zaoszczędzić czas i obniżyć koszty w Twoim biznesie?

Od kilku lat design systemy zyskują na popularności, stając się niezastąpionym narzędziem w procesie tworzenia produktów cyfrowych dla wielu organizacji. Zrozumienie ich wartości oraz sposobu działania może przynieść liczne korzyści z oszczędnością czasu i redukcją kosztów na czele. W tym artykule przyjrzymy się, czym jest design system, jakie korzyści niesie dla biznesu oraz jak przebiega…

Jaką wartość biznesową daje audyt UX?
UX

Jaką wartość biznesową daje audyt UX?

Audyt UX to istotne narzędzie analizy i oceny użyteczności produktów cyfrowych. Poza zrozumieniem zachowań użytkowników, pozwala na identyfikację problemów i barier, z którymi użytkownicy mogą się spotkać podczas interakcji z produktem. Przykłady takich interakcji to między innymi proces zakupowy w e-commerce, wysłanie formularza kontaktowego (zostawienie leada), czy też odnalezienie danych kontaktowych najbliższego oddziału firmy. Wykonanie…

UX w fazie Discovery: klucz do sukcesu cyfrowych projektów
UX

UX w fazie Discovery: klucz do sukcesu cyfrowych projektów

Wydzielona faza discovery coraz częściej staje się nieodzownym elementem efektywnego procesu tworzenia produktów cyfrowych. Korzyści płynące z przeprowadzenia tej fazy i jej wpływ na realne zrozumienie wyzwania projektowego są nie do przecenienia. Na poziomie strategicznym warto wymienić chociażby:  Z perspektywy czysto projektowej discovery to zysk w postaci redukcji ryzyka. Faza ta pozwala precyzyjnie zdefiniować zakres…

Synergia Web Usability z User Experience w Analityce Webowej

Synergia Web Usability z User Experience w Analityce Webowej

We wpisie o analityce webowej na poziomie organizacji pisaliśmy już, że analiza stron internetowych powinna zawierać Insighty dotyczące zarówno użyteczności samej strony (Web Usability), jak i zachowań użytkowników (User Experience) w celu łatwiejszego przykucia, pozyskania i zatrzymania uwagi potencjalnego konsumenta. To właśnie wzajemne uzupełnianie się tych działań stanowi największą wartość w procesie zwiększania Lifetime Value…

User-Centered SERPs, czyli User Experience w wyszukiwarkach
SEO, UX

User-Centered SERPs, czyli User Experience w wyszukiwarkach

UX w wyszukiwarkach to dość nieszablonowe podejście do tematu optymalizacji wyników wyszukiwania, znane szerzej jako Pozycjonowanie lub SEO (Optymalizacja pod silniki wyszukiwarki). Do czasu, gdy Google opublikowało raport na temat 4 kluczowych momentów w podejmowaniu decyzji i kształtowaniu się preferencji użytkowników, proces pozycjonowania skupiał się przede wszystkim na czynnikach rankingowych, które mają przynieść korzyść jedynie…

Metody badawcze w procesie projektowania UX

Metody badawcze w procesie projektowania UX

Produkty cyfrowe zakorzeniły się w naszym świecie na dobre. Towarzyszą nam zarówno w codziennym życiu, jak i w pracy. Technologie są z nami na rowerze, zakupach, w trakcie podróży, czy załatwiania spraw urzędowych.  Możemy nawet przestać nosić analogowe portfele na rzecz walletów w telefonach, gdzie oprócz kart kredytowych możemy też mieć e-dowód osobisty i e-prawo…

Projektowanie e-commerce – o czym warto pamiętać?

Projektowanie e-commerce – o czym warto pamiętać?

Bezpieczeństwo i zaufanie konsumentów Podstawą sukcesu w e-commerce są oparte na zaufaniu relacje z konsumentami. Klienci nie tylko muszą mieć pewność, że otrzymają produkty na czas, ale także muszą mieć gwarancję ochrony danych osobowych. Dobrze zaprojektowana witryna e-commerce musi zawierać kilka funkcji budujących zaufanie i zapewniających bezpieczeństwo. Ważne jest ponadto, aby regulamin sklepu był opublikowany…

Bogactwo doświadczeń w projektowaniu usług

Bogactwo doświadczeń w projektowaniu usług

Technologie rozwijają się w zawrotnym tempie, a nam udaje się coraz lepiej zrozumieć klientów dzięki nowym metodom badawczym. To z kolei prowadzi do tego, że jesteśmy w stanie lepiej ocenić i przeanalizować produkty oraz usługi. Bogactwo doświadczeń, jakie musimy rozpoznać w projektowaniu usług jest naprawdę złożone i wielowymiarowe. Warto spojrzeć na nie z różnych perspektyw,…