Jak design system może zaoszczędzić czas i obniżyć koszty w Twoim biznesie?
Od kilku lat design systemy zyskują na popularności, stając się niezastąpionym narzędziem w procesie tworzenia produktów cyfrowych dla wielu organizacji. Zrozumienie ich wartości oraz sposobu działania może przynieść liczne korzyści z oszczędnością czasu i redukcją kosztów na czele. W tym artykule przyjrzymy się, czym jest design system, jakie korzyści niesie dla biznesu oraz jak przebiega…
Jaką wartość biznesową daje audyt UX?
Audyt UX to istotne narzędzie analizy i oceny użyteczności produktów cyfrowych. Poza zrozumieniem zachowań użytkowników, pozwala na identyfikację problemów i barier, z którymi użytkownicy mogą się spotkać podczas interakcji z produktem. Przykłady takich interakcji to między innymi proces zakupowy w e-commerce, wysłanie formularza kontaktowego (zostawienie leada), czy też odnalezienie danych kontaktowych najbliższego oddziału firmy. Wykonanie…
UX w fazie Discovery: klucz do sukcesu cyfrowych projektów
Wydzielona faza discovery coraz częściej staje się nieodzownym elementem efektywnego procesu tworzenia produktów cyfrowych. Korzyści płynące z przeprowadzenia tej fazy i jej wpływ na realne zrozumienie wyzwania projektowego są nie do przecenienia. Na poziomie strategicznym warto wymienić chociażby: Z perspektywy czysto projektowej discovery to zysk w postaci redukcji ryzyka. Faza ta pozwala precyzyjnie zdefiniować zakres…
Synergia Web Usability z User Experience w Analityce Webowej
We wpisie o analityce webowej na poziomie organizacji pisaliśmy już, że analiza stron internetowych powinna zawierać Insighty dotyczące zarówno użyteczności samej strony (Web Usability), jak i zachowań użytkowników (User Experience) w celu łatwiejszego przykucia, pozyskania i zatrzymania uwagi potencjalnego konsumenta. To właśnie wzajemne uzupełnianie się tych działań stanowi największą wartość w procesie zwiększania Lifetime Value…
User-Centered SERPs, czyli User Experience w wyszukiwarkach
UX w wyszukiwarkach to dość nieszablonowe podejście do tematu optymalizacji wyników wyszukiwania, znane szerzej jako Pozycjonowanie lub SEO (Optymalizacja pod silniki wyszukiwarki). Do czasu, gdy Google opublikowało raport na temat 4 kluczowych momentów w podejmowaniu decyzji i kształtowaniu się preferencji użytkowników, proces pozycjonowania skupiał się przede wszystkim na czynnikach rankingowych, które mają przynieść korzyść jedynie…
Metody badawcze w procesie projektowania UX
Produkty cyfrowe zakorzeniły się w naszym świecie na dobre. Towarzyszą nam zarówno w codziennym życiu, jak i w pracy. Technologie są z nami na rowerze, zakupach, w trakcie podróży, czy załatwiania spraw urzędowych. Możemy nawet przestać nosić analogowe portfele na rzecz walletów w telefonach, gdzie oprócz kart kredytowych możemy też mieć e-dowód osobisty i e-prawo…
Projektowanie e-commerce – o czym warto pamiętać?
Bezpieczeństwo i zaufanie konsumentów Podstawą sukcesu w e-commerce są oparte na zaufaniu relacje z konsumentami. Klienci nie tylko muszą mieć pewność, że otrzymają produkty na czas, ale także muszą mieć gwarancję ochrony danych osobowych. Dobrze zaprojektowana witryna e-commerce musi zawierać kilka funkcji budujących zaufanie i zapewniających bezpieczeństwo. Ważne jest ponadto, aby regulamin sklepu był opublikowany…
Bogactwo doświadczeń w projektowaniu usług
Technologie rozwijają się w zawrotnym tempie, a nam udaje się coraz lepiej zrozumieć klientów dzięki nowym metodom badawczym. To z kolei prowadzi do tego, że jesteśmy w stanie lepiej ocenić i przeanalizować produkty oraz usługi. Bogactwo doświadczeń, jakie musimy rozpoznać w projektowaniu usług jest naprawdę złożone i wielowymiarowe. Warto spojrzeć na nie z różnych perspektyw,…