CASE STUDY

Zaangażowani klienci, wzrost konwersji – nowe horyzonty cyfrowej dystrybucji gier

adamed

    Muve.pl to nowoczesny sklep internetowy (marketplace) zaprojektowany dla miłośników cyfrowej rozrywki oraz jedna z wiodących platform e-commerce w obszarze gier cyfrowych w Europie Środkowej. Obecny na rynku od ponad 10 lat Muve stworzył innowacyjny ekosystem cyfrowej dystrybucji gier i produktów cyfrowych. Ponadto jest bezpośrednim partnerem dystrybucyjnym czołowych wydawców na świecie, w tym Cenega, Take-Two, Bandai Namco, Bethesda, Capcom, CD Projekt Red, Nintendo i Netflix. Muve oferuje szeroką gamę gier komputerowych na różne platformy oraz inne produkty digital, w tym doładowania i karty pre-paid. Co więcej jako pierwsi w Polsce uruchomili w grudniu 2011 r. usługę cyfrowej dystrybucji gier na PC
    i MAC – do dziś są liderem w tej kategorii.

    Wyzwaniem, przed którym stanęliśmy, było stworzenie rozwiązania umożliwiającego prowadzenie spójnej działalności
    i zarządzanie nią na trzech różnych rynkach
    : polskim, czeskim i węgierskim. Prace rozpoczęliśmy od wszechstronnego warsztatu Discovery w celu zidentyfikowania kluczowych potrzeb biznesowych klienta i wskazania technologii, która na nie w pełni odpowiada. Po przeprowadzeniu niezbędnych analiz postawiliśmy na budowę zaawansowanego rozwiązania API umożliwiającego dystrybucję produktów cyfrowych partnerom B2B Muve. Ponadto stworzyliśmy dedykowany programem lojalnościowy: „The Company of Gamers”.

    Zakres projektu obejmował:

    • rozpoznanie potrzeb interesariuszy oraz ich celów biznesowych, analiza procesów biznesowych i wyzwań;
    • zaprojektowanie nowego, w pełni responsywnego serwisu muve.pl (RWD) z wykorzystaniem Sitecore;
    • stworzenie koncepcji systemu umożliwiającego redystrybucję gier przez Partnerów oraz rozwiązania umożliwiającego sprzedaż produktów cyfrowych od innych dystrybutorów;
    • opracowanie programu lojalnościowego z elementami grywalizacji, zintegrowanego z e-sklepem muve.pl;
    • wdrożenie systemów umożliwiających gromadzenie danych i personalizacje.

    Rezultaty

    Połączenie innowacyjnego rozwiązania z designem dopasowanym do grupy docelowej (graczy) oraz wykorzystanie mechanizmów grywalizacji pozwoliło skutecznie zaktywizować odbiorców, zwiększając w ten sposób ich zaangażowanie i lojalność. To z kolei przełożyło się bezpośrednio na wzrost konwersji, a zarazem skuteczności działań sprzedażowych.

    Muve desktop

    Długofalowe korzyści

    Muve mobiles

    Nasze rozwiązanie umożliwiło wzbogacenie oferty muve.pl o gry i produkty cyfrowe największych wydawców i dystrybutorów. Dodatkowo Muve stał się źródłem produktów cyfrowych dla mniejszych rozwiązań e-commerce – wszystko za sprawą dedykowanej platformy e-commerce opartej na Core IG.

    Od uruchomienia serwisu w 2015 roku nadal wspieramy działalność cyfrową Muve poprzez prowadzenie prac backendowych, rozwijając serwis według nowych potrzeb klienta (m.in. ze względu na kolejne integracje). Zaprojektowany przez nas program lojalnościowy zrealizował założenia, poszerzając bazę klientów Muve
    i wzmacniając ich lojalność – został zamknięty na rzecz kolejnych działań marketingowych prowadzonych przez Muve, dostosowanych do aktualnych potrzeb grupy docelowej.

    Domino's Pizza - Case Study - Introtext - Banner PL

    Następny case

    DXP – najlepsze narzędzie do skalowania Twojego biznesu

    Zobacz case study

    Dowiedz sięwięcej

    Skontaktuj się z nami i dopytaj o szczegóły