Customer Data Platform
Kluczowe funkcjonalności Kentico
Kentico Customer Data Platform (CDP) — personalizacja jeszcze nigdy nie była tak skuteczna
Kentico umożliwia gromadzenie i przechowywanie informacji o użytkownikach i klientach. Mogą one obejmować dane behawioralne, takie jak informacje o odwiedzanych stronach, interakcjach
z wiadomościami e-mail, a także informacje o zakupach produktów. Dzięki funkcjom Kentico CDP (Customer Data Platform) możesz:
- Przechowywać wszystkie dane związane z kontem użytkownika i procesem sprzedażowym.
- Personalizować treść strony i maili.
- Śledzić aktywność użytkownika.
- Prowadzić skuteczną komunikację marketingową.
Platforma ta umożliwia uzyskiwanie praktycznej wiedzy na temat użytkowników strony i klientów sklepu – dzięki jej zastosowaniu zwiększysz skuteczność prowadzonych działań marketingowych.
Funkcje Kentico jako Customer Data Platform
Zarządzanie kontaktami
Contact Management to aplikacja umożliwiająca lepsze zrozumienie użytkowników strony. Wyświetla ona cenne informacje o interakcjach użytkowników z Twoim całym cyfrowym ekosystemem. Pozyskane za jej pośrednictwem dane wspierają takie procesy jak planowanie strategii, optymalizowanie działań marketingowych, a także nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi klientami.
Śledzenie aktywności
Śledzenie użytkowników za pomocą narzędzi Kentico umożliwia zrozumienie działań osób odwiedzających witrynę. Kentico pozwala na śledzenie wszelkich działań istotnych z biznesowego punktu widzenia. Dotyczy to nie tylko sprzedaży produktów, ale też całości interakcji użytkownika
ze stroną.
Segmentacja
Kentico udostępnia dwie aplikacje segmentujące użytkowników: Personas i Contact Groups. Dobre zdefiniowanie person to podstawa działań marketingowych, ale połączenie możliwości obu tych aplikacji daje niemalże nieskończone możliwości wielowymiarowego segmentowania odbiorców serwisu www. Pracę w tych narzędziach ułatwia kilkadziesiąt gotowych makr. Definiowanie reguł segmentacji może być dodatkowo rozszerzone poprzez samodzielne tworzenie makr przy użyciu prostej składni K#.
Lead scoring
Segmentację można także rozbudować za pomocą scoringów, a Kentico pozwala zdefiniować wiele takich mechanizmów, niezależnie od siebie. Połączenie scoringów z segmentacją
i personalizacją przekłada się na zwiększoną skuteczność kampanii marketingowych, które
w efekcie wspierają budowanie relacji z potencjalnymi klientami. Ponadto, lead scoring to narzędzie przydatne w pracy sprzedawców i call center – automatyczne przekazywanie odpowiednich leadów pozwala zoptymalizować prowadzone działania sprzedażowe.
RODO i ochrona danych
Odpowiednie zaimplementowanie platformy CDP wymaga zachowania zgodności z RODO. Dane użytkowników muszą być skutecznie chronione, a każdy z użytkowników musi wyrazić precyzyjnie zdefiniowaną zgodę.
Platforma Kentico jest wyposażona w aplikację Data Protection, która umożliwia:
- Wdrożenie mechanizmów zarządzania zgodami.
- Zarządzanie zgromadzonymi danymi.
- Nadawanie dostępu do poszczególnych informacji.
- Przenoszenie danych osobowych.
- Szyfrowanie zebranych danych.
- Łatwą obsługę prawa do dostępu i bycia zapomnianym.
Inne funkcje CDP umożliwiające skuteczną optymalizację działań marketingowych
Kentico umożliwia pełną integrację z systemami CRM i pozyskiwanie zagregowanych, dodatkowych informacji o użytkownikach, co pozwoli np. na przeprowadzenie dokładniejszej segmentacji lub lepszą personalizację treści. Zebrane dane behawioralne mogą być eksportowane do systemu CRM w celu zwiększenia efektywności i skuteczności pracy zespołu sprzedażowego.
Integracja z zewnętrznymi systemami
Kentico umożliwia pełną integrację z systemami CRM
i pozyskiwanie zagregowanych, dodatkowych informacji
o użytkownikach, co pozwoli np. na przeprowadzenie dokładniejszej segmentacji lub lepszą personalizację treści. Zebrane dane behawioralne mogą być eksportowane do systemu CRM w celu zwiększenia efektywności i skuteczności pracy zespołu sprzedażowego.
Zaspokajanie najbardziej skomplikowanych potrzeb biznesowych
Kentico to zasadniczo platforma „no code”, która umożliwia marketerom samodzielne tworzenie nowych pól danych. Pola takie mogą być używane w celu przechowywania dodatkowych informacji o użytkowniku lub jego aktywności. W przypadku potrzeby przechowywania bardziej skomplikowanych danych strukturalnych programiści mogą utworzyć specjalne struktury i tabele do przechowywania niestandardowych danych w obrębie ekosystemu Kentico.
Powiązane usługi
- Segmentacja i ochrona danych o użytkownikach, personalizacje.
Kentico Consulting
Konsultacje techniczne i biznesowe, wsparcie w wyborze licencji, weryfikacja wdrożenia.
Odkryj kolejną funkcjonalność Kentico
digital marketingSkontaktuj się znami
Sprawdź, jak możesz wykorzystać nasze rozwiązania